تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 17:15
کد خبر : 7148

۴۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است

۴۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است

جارستان-نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است، گفت: تغییر کاربری برخی اراضی چای نتیجه به صرفه نبودن تولید در این عرصه است. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه گیلان،  مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس و رئیس مجمع نمایدگان استان گیلان درباره وضعیت مطالبات چایکاران،

جارستان-نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است، گفت: تغییر کاربری برخی اراضی چای نتیجه به صرفه نبودن تولید در این عرصه است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه گیلان،  مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس و رئیس مجمع نمایدگان استان گیلان درباره وضعیت مطالبات چایکاران، اظهار کرد: چای متاسفانه با حداقل قیمت از کشاورز خریداری می‌شود که این امر نمی‌تواند برای وضعیت اقتصادی چایکاران  مناسب باشد بنابراین باید نرخی برای خرید چای ایرانی تعیین شود تا در این راستا کشاورز از منظر اقتصادی متضرر نشود.

وی افزود: متاسفانه چایکاران مجبورند با نرخ پایین محصول را به دولت بفروشند لذا اگرمجبور نبودند بطورحتم محصول چای را که با زحمت فراوان تولید می‌کنند را با چنین نرخی به دولت بفروش نمی‌رساندند.

لاهوتی گفت: زمانی که فصل برداشت محصول تمام می‌شود اما چایکاران طلب خود را دریافت نکرده ‌ند بدیهی است که تولید چای برای کشاورز مقرون به صرفه نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: شاهد تغییر کاربری برخی از اراضی چای در کشور  هستیم، این امر بطور حتم صنعت کشاورزی را به سمت نابودی می‌کشاند و این درحالی است که با این اوصاف کشاورزان ما شاهد واردات چای نیز هستند.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه کشاورزی باید به اقتصاد روستا اهتمام ورزیده شود، ادامه داد: توجه به اقتصاد روستا عاملی است که می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرهاجلوگیری کند لذا باید فرصت‌های اشتغال روستایی به نحو کارشناسانه‌ای ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت زمانی که با خرید تضمینی محصول را از کشاورز خریداری  می‌کند، سزاوار نیست پول کشاورز در زمان مقرر پرداخت نشود، یادآورشد: نزدیک به ۳۵ الی ۴۰ درصد از مطالبات چایکاران را دولت پرداخت  نکرده  است.
خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.